Sunday, December 19, 2010

tamat da.... musim haji kali ni

sabtu 12pg - aku 3 beranak g KLIA sama2 mjemput mak saudara (sblh suami) husband & wife (atau lebih dikenali sbg Busu & Pak Busu) balik dr mengerjakn haji kali ke-2, oleh kerana flight delay, jemaah sampai pukul 2pg+amik beg & brg2+settle dgn kastam dsb = smpai d Balai Ketibaan jam 3.30pg, ngantuk seh tp anak aku boleh main kejor2 lg time nih. aku & husband dah ngantok gilersss tp cover3 sbb mertua+ipar duai aku semua ader so aku bajek control la, padahal contact lens aku pun nak trkeluar sdr dr mata haku nih :P

lepas brsalam-salaman, diaorg g solat, lepas Busu+PBusu g solat, diaorg pun buka satu tuperware berisi "kurma yg masak ranum+sejuk+tidak dikeringkan lg = perhhhhh betol3 sedap, aku tak pernah rasa buah sesedap tu, seumur hidup, keinginan aku ke sana smakin melonjak2. tiba2 Busu pggil aku "lin nie ada sesuatu utk lin" smbil bg aku sebiji buah delima (besar gilers) pesannya "kamu mkn sorang2, org lain tak boleh mkn @ share, sesape pun", "husband n anak?" tiba2 soalan nie terpacul dr mulut aku entah mcm ner, jwpnya lg "xboleh, kamu sorang jer", "ok, terima kaseh busu". kami pun balik sampai di rumah jam 4.30pg.
time nie status anak aku : zzzzzzZZZZ

(smpai skrg aku tak paham maksud knp aku perlu mkn sorang2? ape tujuannya? apa khasiatnya?, husband aku pun xdpt jwb)

masih sabtu 3ptg - aku 3 beranak g KLIA lg, kali nie mjemput isteri sepupu aku (sbelah arwah abah aku di penang) oleh kerana ummi & adik2 aku tak dpt g sama2 jemput, jd aku sbg wakil mereka. Sepupu aku jugak la isteri dia tue kan? ok la, dia ke sana dgn mak ayah sahaja, sama juga situasi pg td, flight delay jugak, tp kali nie flight sampai jam 4ptg+amik beg & brg2+settle dgn kastam dsb = smpai d Balai Ketibaan jam 5.30ptg, anak aku dah start merengek, penat+boring+lapar+dsb (almaklum la dah 2 kali ke KLIA), oleh kerana aku tak berape nak kenai sgt dgn keluarga sblah isteri sepupu aku nie, aku bajek tggu dia smpai Balai Ketibaan jea, jenuh gak kami memerhati sbb takot gak dia dah keluar trus balik ke Taiping (mak ayah dia dok taiping). tengok punye tengok seb baik la husband aku cam kakani (nama dia) tue.... bekejarlah kami ikot kakani keluar dr Balai Ketibaan, sambil brsalaman+brpelokan+berkuncupan hahahah aku jer husband aku tak :P

pastu sembang punyer sembang punyer la sembang, anak aku dah start buat hal, dah bising2 dah, aku pon minta diri, pd masa yg sama adik beradik kakani g amik kereta kat parking utk amik kakani dll di aras yg sama. Bila aku bgtau aku n husband nak balik kakani pun kelam kabut la nak bg mcm2, aku bgtau "xpe kak lain kali jumpe nnt la bg insyaALLAH", dia pun jwp "sat la dik oiii, sat... sat... sat, amik nie ayaq zam2 nie", "xpela kak.."sambung aku lg.

dalam waktu tue dia org dok kosongkanlah mineral water utk gantikan dgn air zam2 setengah botol, time tu trdengrlah suara org tua kakani "doh la tue, banyok nyer kamu bg, huishhh kamu nie ani, g lama2 takkan nak bg bnyak2, dah2 cukup la tue", aku jd malu sgt2 sbb aku tak mgharapkan ape2, aku terus tanye husband aku "mcmner nie abg?", jwp suami aku "ambil jea, n ckp susah2 jea, then minta maaf la kita trpaksa balik dulu", aku pun buat+ckp mcmner yg husband aku pesan, entah la aku & husband nampak kakani mcm serba salah, then kami pun balik.

(aper pon suka aku nak ckp kat sini :
aku dtg sbg ahli keluarga, aku tak mengharap apa2 pun, hanya ALLAH sahaja yg tahu :)

No comments:

Post a Comment