Monday, November 30, 2009

aM@R@H ku

Ada orang kata tak pernah tengok aku MARAH, orag tue kata mungkin aku di rumah juga mcm tue maka aman la rumah tangga…. Aku hanya mampu senyum tak ada kata2 yang sesuai untuk aku jawab, aku bukan Malaikat (bisik hati kecil ku). Perkara2 yang korang tak tau tentang diri aku cukup banyak hanya DIA yang tahu. Sebenarnya aku takut dengan diri aku sendiri bila aku marah hemmmmm…. (pelik tp itulah kebenarannya). Cukup sukar untuk aku kawal api amarah nie sebenarnya, bertahun2 aku cuba padamkan. Sbb aku tau bila orang tengok aku MARAH, orang akan benci pada aku. Sbb bila seseorang diMARAHI oleh aku, dia akan benci aku dunia n akhirat. Itu yang aku tahu, sebolehnya aku cuba tidak marah aka cuba kawal kemarahan ku. Sbb kemarahan yang julung2 kali nie membunuh jiwa aku sendiri, percayalah….
Cuma baru beberapa tahun kebelakang nie sejak seseorang milikNYA membuatkan api keMARAHan ini semakin mengecil…

No comments:

Post a Comment